Internetowa loteria Bożonarodzeniowa
Z ankiety przeprowadzonej przez portal www.Ventura24.es wynika, że 11% kupujących hiszpańską Loterię Bożonarodzeniową w Internecie to obcokrajowcy. Profil takiego gracza to mężczyzna między 24 a 44 rokiem życia, mieszkający w Madrycie lub Barcelonie, który wydaje na loterię średnio 55 €.
Według ankiety 44,5% kupujących to Latynoamerykanie, dalej plasują się mieszkańcy Europy – 37,5% i Afryki (głównie z Maghrebu) – 14%. Biorąc pod uwagę narodowość to najczęściej na szczęście w grze liczą: Meksykanie (24%), Argentyńczycy (18%), Wenezuelczycy (15%), Kolumbijczycy (9%), Chilijczycy (7%), Peruwiańczycy (7%), Ekwadorczycy (5%) i Brazylijczycy (4%). Europejczykami najczęściej kupującymi hiszpańską loterię w sieci są: Niemcy (19%), Francuzi i Brytyjczycy (12%), Szwedzi (9%), mieszkańcy Andorry (8%) oraz Portugalczycy i mieszkańcy Beneluxu (6%).
7 na 10 emigrantów, którzy kupili Loterię Bożonarodzeniową przez Internet w 2007 r., w tym roku również zamierza ją nabyć w ten sam sposób, chociaż zauważa się znaczny spadek nowych klientów-emigrantów w porównaniu z rokiem ubiegłym – szczególnie wśród emigracji latynoamerykańskiej. W ogóle notuje się w tym roku 10% spadek zainteresowania w zakupie loterii.